Joillakin korteilla on pidennetty takuu sellaisille tuotteille, jotka olet ostanut kyseisellä kortilla. Nyt ainoa, jonka tiedän, on suolansa arvoinen, on American Expressin laajennettu takuu.
Kyllä, American Express voi olla melko jyrkkä vuosimaksu verrattuna moniin muihin kortteihin, mutta tämä yksittäinen lisäetu tekee siitä sen arvoisen.
Henkilökohtainen kokemukseni vain yhdestä tapauksesta on maksanut 12 tai useamman vuoden korttimaksut. Ja sen lisäksi saan maileja jokaisesta käyttämästäni dollarista ja bonusmaileja kulutuskynnyksistä käynnistykseni. Keskimäärin saan vähintään yhden lipun verran pisteitä vuodessa (25 000 pistettä).
Minun tositarinani
Tässä on henkilökohtainen tositarinani muutaman vuoden takaa.
Dell Okei, Gateway Icky!
Kun konsultoin ja matkustin paljon AMX:n (ei liity AMEXiin) kanssa tehden JDEdwards-tekniikkakonsultointia (nyt osa Oraclea) ja verkkotyön konsultointia, meillä oli Dellin vakiovarustetut kannettavat tietokoneet. Dellin vuokrasopimusten päätyttyä AMX sai meille Gateway-kannettavat. Nyt vaikka en erityisesti pitänyt Dellin kannettavia tietokoneita uskomattomina, Gatewayt olivat säälittäviä. Joten minusta tuntui, että minun kannattaisi ostaa oma kannettava tietokone käytettäväksi sen sijaan, että kärsin Gatewayn kanssa.
Kokeilen Sony Vaioa!
Joten etsin kaukaa ja päädyin hankkimaan Sony Vaion jättikokoisen kannettavan, jossa oli täysi 1600 x 1200 15 tuuman näyttö. Tämä vastasi monitorejani, joilla olin tottunut työskentelemään, ja se ilahdutti minua suuresti. Mitä enemmän koodia pystyn näkemään kerralla, sitä parempi.
Ostin tämän kannettavan tietokoneen TigerDirect.com-sivustolta noin 1500 dollarilla kolmen vuoden laajennetulla takuulla 169 dollaria enemmän. Lisäksi sain postitse 200 dollarin alennuksen. Minusta se oli silloin hyvä ostos. Joten noin 1470 dollarin nettokustannukset ovat enemmän tai vähemmän.
16 kuukauden vakaan käytön jälkeen matkustaessa UW:hen, Kaliforniaan, New Jerseyyn, New Yorkiin, Montrealiin ja takaisin Salt Lake Cityyn, näyttö kuoli eräänä aamuna. Sain sen käyttämään ulkoista näyttöä, mutta sisäinen näyttö oli vain musta. Luulen, että putki oli vain kuollut. Ei valoa ollenkaan. Itse asiassa, jos käytin taskulamppua ja loistaisin sen läheltä, voisin nähdä, että pikselit palavat edelleen ja toimivat, mutta ei taustavaloa.
Joten yritän soittaa TigerDirectille hyödyntääkseni laajennettua takuutani ja huomaan, että vaikka olin maksanut takuusta, sitä ei ollut koskaan täytetty. Jotenkin TigerDirect ei saanut tietoa vakuutusyhtiölle, eivätkä he olleet koskaan kuulleet ostoksestani.
Pyhä jysäys! Olen pulassa!
Joten pitkän keskustelun jälkeen TigerDirectin kanssa he hyvittivät onnellisesti 169 dollaria takuusta, jota he eivät koskaan täyttäneet, mutta periaatteessa sanoivat, että olin kusessa! KIVA!!!!!
Sony Mean!
Seuraava askel oli soittaa Sonylle ja katsoa, voisivatko he auttaa minua. Sony EI ollut kovin hyödyllinen. Päinvastoin, jos saan edes PUHUA teknikolle varmistaakseni saman asian, jonka minä ja tason 1 puhelinedustaja jo tiesimme – että näyttö oli kuollut, se maksaisi minulle noin 40,00 dollaria. Ja jos halusin maksaa juuri nyt, se oli okei. Ja yleinen yksimielisyys Level-1-tekniikasta oli, että jos se OLI näyttö, sitä ei kannattanut korjata. Lyhyesti sanottuna, jos haluaisin, voisin myös maksaa Sonylle vielä 40 dollaria (tai enemmän, se oli vain puhumista, se voisi olla enemmän riippuen siitä, mitä Level-2 tekniikka päätti tehdä) ja sitten he voisivat sanoa: Olet kusessa!”
Mitä nyt?
Joten pohdin aivojani, mitä tehdä nyt päivän tai kaksi, kun heräsin eräänä aamuna ja muistin, että American Expressillä on sisäänrakennettu laajennettu takuu!!!! Okei! Laitan sen testiin!
Mitä tein esittääkseni väitteeni
Päätäksesi tämän nopeasti:
- Soitin American Expressiin.
- He vahvistivat ostokseni puhelimitse.
- He lähettivät minulle yön yli ennakkoon maksetun fedex-laatikon lähetettäväksi heidän tekniikkaliikkeeseen (joka sattui olemaan PC-kannettavia Salt Lakessa).
- Päivää myöhemmin sen lähettämisen jälkeen PC Laptops soitti vahvistaakseen, että se oli näyttö eikä korjaamisen arvoinen.
- Eräänä päivänä sen jälkeen Amerian Express soitti minulle ja sanoi, että he laittaisivat 1500 dollaria takaisin kortilleni!
MITEN SE ON MAHTAVAA
Olen käyttänyt tätä kannettavaa tietokonetta noin kuusitoista kuukautta ja sain sitten rahani takaisin. Ja koska minulla oli alennus, voisi jopa sanoa, että minulle maksettiin 200 dollaria sen tekemisestä!
Suosittelen siis hankkimaan American Expressin palkintoja ja varmistamaan, että käytät sitä kaikkien elektronisten laitteiden ja muiden tavaroiden ostamiseen, jotka todennäköisesti epäonnistuvat pian yhden vuoden takuun jälkeen!
Imeä Fony?
Tämän SONY-kokemuksen jälkeen päätin myös välttää Sony-tuotteiden ostamista (en kuitenkaan ole ollut täydellinen). Ei vain tämän yhden tapauksen vuoksi, jolloin minusta tuntui, että he olivat maailman välinpitämättömin yritys (työskentelin myöhemmin yrityksessä, joka voitti tämän tittelin 😉 ), mutta minulla oli ystäviä, jotka olivat nähneet samanlaisia asiakaspalvelun painajaisia erilaisten elektroniikkalaitteiden kanssa. vielä takuussa! Koko asia jätti minut hyvin kylmäksi Sonyn olevan kuluttajaystävällinen yritys.