Sosiaalisen median käytännöt, jotka tehostavat hakukoneoptimointia
Tehokkaan sosiaalisen median markkinoinnin ja hakusijoitusten välillä on kiistaton läheinen yhteys. Lisääntynyt näkyvyys sosiaalisessa mediassa lisää mahdollisuuksia dominoida hakukoneen parhaita sivuja. Molemmat strategiat korostavat houkuttelevan identiteetin rakentamista, joka luonnollisesti houkuttelee vierailijoita. Koska sosiaalinen media on riippuvainen korkealaatuisesta sisällöstä, vahvasta ja näkyvästä läsnäolosta, hakukoneoptimoijalla tekemäsi kamppailut voivat parantaa näkyvyyttäsi sosiaalisessa mediassa. On olemassa joitain olennaisia ??sosiaalisen median käytäntöjä, jotka voivat tehostaa hakukoneoptimointia, mukaan lukien:
- Mainosta ulkoista linkkiä verkkosivustolle
Sosiaalinen media on tärkeä, koska se lisää ulkoisten verkkosivustojen linkitystä sisältöösi ja mitä monipuolisempi ulkoinen linkki on, sitä lisävoimaa saat Googlen silmissä. Linkkejä yrityksistä voidaan jakaa eri tileille sosiaalisessa mediassa ja valtuutetuille verkkosivustoille. Tämä maksimoi kyseisen verkkosivuston SEO-potentiaalin. - Sosiaalisen median “4S”.
Se voidaan määritellä sisällön tekemiseksi
- Segmentoitu
- Haettavissa
- Välipala mahdollista
- Jaettava
- Jos haluat käyttää sosiaalista mediaa tehostaaksesi hakukoneoptimointia, on hyvä aloittaa näillä neljällä “S.”
- Sosiaalisen median viestien parantaminen hakuja varten
Tavallisista viesteistä on hyötyä vain, kun yleisö on vuorovaikutuksessa niiden kanssa tehokkaasti. Sosiaalisen median viestien optimointi hakuja varten on yksi suurimmista tavoista varmistaa, että oikeat ihmiset lukevat viestit. Tehokkaasti tehtynä tämä strategia parantaa viestisi rohkeaa kuvausta katsojille. Se antaa sitten suuren sysäyksen SEO-kampanjallesi.
Saat parhaat tulokset käyttämällä vahvoja ankkuripostauksia parantaaksesi brändisi verkkohakuja sosiaalisessa mediassa. Yksi yksinkertainen tapa saavuttaa tämä on varmistaa, että ankkuriteksteissä ja viesteissä on kattavat tiedot verkkosivustostasi tai suositellusta tuotteesta. Se ei ainoastaan ??lisää SEO-kampanjoitasi, vaan se lisää myös bränditietoisuuttasi.
- Vaikuttaa sosiaaliseen jakamiseen
Sosiaalinen jakaminen vaikuttaa myös brändin auktoriteettiin samalla tavalla kuin ulkoiset linkit. Jokaisen hakukoneen, kuten Googlen, mainitseminen todistettavasta ulkoisesta linkistä, joka valtuuttaa brändisi tai sisältösi, on erittäin tärkeä verkkotunnuksen valtuutuksen pienen parantamisen kannalta. Siksi on tärkeää kannustaa sosiaaliseen jakamiseen ja saada yhä enemmän tykkäyksiä, jakoja, vastauksia, uudelleentwiittejä ja suosikkeja. Tämän taktiikan paras puoli on, että se on itseään jatkuva vaihe; mitä useammat ihmiset jakavat sisältöäsi, sitä enemmän uusia tukijoita voitat, ja mitä enemmän sinulla on kannattajia, sitä enemmän jakoja saat.