Olet työskennellyt kovasti löytääksesi ja kehittääksesi täydellisen tuotteen, mutta nyt haluat löytää nimen, joka tekee sille oikeutta. Täydellisen nimen löytäminen voi olla vaikeaa ja pelottavaa, mutta hyvä uutinen on, että se on mahdollista. Tuotenimeämisoppaassamme on vinkkejä ja tekniikoita, joiden avulla voit löytää täydellisen nimen tuotteellesi.
Kuinka nimetä tuote
Ei ole oikeaa tai väärää tapaa nimetä tuotetta. Jotkut ihmiset saattavat joutua luovaan aivoaaltoon, ja he vain tietävät, että he ovat päätyneet lopulliseen tuotteen nimeen. Toiset saattavat kiertää ympyrää ja joutua jatkuvasti umpikujaan laajalla aivoriihillään. Näitä ihmisiä olemme täällä auttamassa. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa päänsä seinään hakkaamiseen. Tulet turhautumaan, eikä se johda sinua mihinkään. Joten jos huomaat olevasi jumissa, tässä on kolme tekniikkaa, joiden avulla voit löytää tuotteellesi nimen.
- Strukturoitu aivoriihi : Aivoriihi on loistava työkalu, mutta voi olla vaikeaa rajata ideoitasi niin, että niistä on oikeasti hyötyä. Tartu muistiinpanoihin ja kirjoita muistiin kaikki mielessäsi leijuvat ideat, yksi idea post it -muistiinpanoa kohden. Tässä vaiheessa mikään idea ei ole korvaamaton. Kirjoita kaikki ylös. Sanat, jotka yhdistät tuotteeseen, sanat, jotka yhdistät brändiisi, asiat, joita tuote voi tehdä. Ota seuraavaksi nämä muistiinpanot ja lajittele ne samankaltaisuuksien mukaan. Sinun pitäisi huomata, että sinulla on muutama keskeinen ryhmä toistuvia ideoita. Näihin asioihin kannattaa keskittyä. Leiki näiden käsitteiden kanssa käyttämällä esiin tulleita avainsanoja. Saatat vain löytää täydellisen tuotteen nimen jostain näistä ajatuksista!
- Arvolupaus: Toinen tekniikka alkaa arvoehdotuksella. Mieti tuotettasi ja sitä, mitä se tarjoaa kuluttajille. Miksi he valitsisivat sinun tuotteesi kilpailijan tuotteesi sijaan? Tämä todennäköisesti tuo esiin joitain tärkeitä adjektiiveja, joita käytät kuvaamaan tuotetta. Lajittele nämä ja katso, olisiko jostain sopiva tuotenimi. Jälleen sinun täytyy leikkiä yhdistelmillä, mutta saatat päätyä johonkin, josta pidät.
- Tuotenimigeneraattori: Joskus yksi henkilö ei voi tehdä kaikkea. Jos näin on, on aika pyytää apua kolmannelta osapuolelta. Tuotenimigeneraattorimme käyttää tekoälytekniikkaa nimiideoiden määrittämiseen mieltymystesi perusteella. Kokeile sitä, se todennäköisesti antaa sinulle etsimäsi nimen.
Tuotenimityypit
Jos tarvitset lisää inspiraatiota tuotenimien metsästykseen, harkitse valitsemiesi nimien tyyppejä. Muista, että tuotteellesi sopiva nimi riippuu tuotemerkistäsi.
- Klassinen: Klassiset nimet ovat hienostuneita ja ajattomia, ja niitä käytetään tyypillisesti huippubrändeille.
- Älykäs: Älykkäät nimet ovat yleensä sanaleikkiä. He voivat riimillä tai käyttää sanaleikkaa.
- Käytännöllinen: Nämä nimet ovat selkeitä ja kuvaavia. He tekevät hyviä arvoehdotuksia, koska on selvää, mikä tuote on.
- Moderni: Jos etsit jotain modernia, saatat valita jotain jännittävää tai abstraktia. Nämä nimet ovat yleensä epätavallisia, ja tämä kiinnittää kuluttajien huomion.
- Emotionaalinen: Emotionaaliset nimet herättävät emotionaalisen vastauksen kuluttajilta. Se voi olla nostalgiaa tai sentimentaalisuutta, mikä saa heidät haluamaan ostaa tuotteen.
Testaa tuotteen nimeä
Kun luulet löytäneesi täydellisen tuotteen nimen, suorita se muutamalla pikatestillä varmistaaksesi, että se on ihmisten saatavilla.
Lue puhumaan: Onko nimi helppo lausua oikein, kun näet sen?
Hear to Spell: Onko nimi helppo kirjoittaa, kun kuulet sen?
Speak to Hear: Onko nimesi helppo ymmärtää, vaikka se puhuttiin täpötäydessä huoneessa?
Nämä testit varmistavat, että ihmiset ymmärtävät ja muistavat tuotteesi.
Oikean tuotteen nimen löytäminen on tärkeä brändipäätös. Pienellä sitkeydellä voit löytää täydellisen tuotteen tuotteellesi ja jopa parhaat liikenimiideat yrityksellesi.