Käytä 3D:tä ja 2D:tä oikein laitteen suorituskyvystä ja käyttötarkoituksesta riippuen Metaverse on online-virtuaalitila. Tässä virtuaalitilassa useat ihmiset voivat kirjautua sisään samaan aikaan ja toimia samalla tavalla kuin todellisessa maailmassa.
Metaversea esittelevät artikkelit ja kirjat keskittyvät 3D-metaverseen, jossa voit astua tilaan kuulokkeilla ja saada uppoamisen tunteen. On monia edistyneitä esimerkkejä, joiden avulla voit saada visuaalisen kokemuksen, kuten virtuaalisen kokemuksen.
Toisaalta yhä useammat yritykset ottavat Metaversen käyttöön liiketoimintatyökaluna, joka keskittyy Metaversen ominaisuuksiin, jonka avulla useat ihmiset voivat kirjautua sisään samanaikaisesti ja kommunikoida eri tavoilla. Tässä tapauksessa korkeatasoista toiminta- ja viestintäympäristöä vaativan 3D:n sijaan se toimii sujuvasti myös yrityskäyttöön tarkoitetulla PC:llä ja sitä voidaan käyttää myös epävakaassa viestintäympäristössä, kuten ravintolassa tai liikehotelli työmatkalla. 2D metaversumi on keskipiste.
Tällä tavalla, vaikka kutsummekin sitä Metaverseksi, 3D- ja 2D-laitteiden suorituskyky ja käyttötarkoitus eroavat suuresti. oVice kehittää yrityskäyttöön tarkoitettua 2D-metaversumia nimeltä Business Metaverse ja tarjoaa sen monille yrityksille.
Millaisella toimialalla sitä käytetään?
Koronan hylyn laukaisemana kontaktiton viestintä on lisääntynyt ja keskittynyt online-kokoustyökaluihin. Metaverse herättää huomiota yhtenä kontaktittomana viestintävälineenä. Pohjimmiltaan Metaversessa kaikki kommunikaatio todellisessa avaruudessa on mahdollista.
Viihteen ja matkailun aloilla, joilla visio on tärkeää, uusimmalla tekniikalla luodut 3D-metaverssit ovat ilmestyneet kymmenien miljoonien jenien budjetilla, ja ne ovat tehneet vaikutuksen moniin ihmisiin.
Sitä vastoin 2D-metaversiot esitellään enimmäkseen liiketoiminnan työkaluina. Metaverse on herättänyt huomiota välineenä, joka korvaa kasvokkain tapahtuvan viestinnän, sillä toimistolle ei pääse enää koronataudin vuoksi. Erityisesti yrityksissä, joissa oli työskentelykulttuuria kokouksissa ja keskusteluissa suurissa toimistoissa, chat-työkalut eivät olleet yhtä yleisiä kuin IT-alalla ja startup-yrityksissä, joten monet yritykset käyttivät virtuaalitoimistoja metaversumissa. on otettu käyttöön.
2D Metaversessa, joka voidaan ottaa käyttöön halvemmalla kuin 3D, on tapauksia, joissa Metaversessa järjestetään tapahtumia, kuten erilaisia seminaareja, online-luentoja, näyttelyitä ja online-salongeja. 2D-metaversumia odotetaan jatkossakin olevan käytössä kaikilla teollisuudenaloilla.