Täydellisen verkkotunnuksen valitseminen verkkosivustollesi saattaa tuntua uskomattoman tärkeältä päätökseltä, mutta paljon tärkeämpää online-toimintojesi kriittisen menestyksen kannalta on päätöksesi velvoittaa tekemään paljon laadukasta sisältöä, varmistaen käytön helppouden ja vaalimalla liidien luomispotentiaalia. Tutun verkkotunnuksen laajennuksen valitseminen voi auttaa verkkoyrityksesi brändäyksessä. Jos haluat sijoittua korkealle Googlessa, sinun on valittava GTLD (generic top level domains). Yleinen ylätason verkkotunnus on ylätason verkkotunnusluokka, joka tunnetaan helposti verkkotunnuksen nimeen linkitetystä päätteestä. Näitä käyttää Internetin Domain Name System. Tässä on kuusi yleisintä GTLD-laajennusta, jotka kannattaa harkita.
- .com
- .netto
- .org
- .co
- .tiedot
- .edu
- .com
Tämä verkkotunnuksen laajennus on tähän asti yleisin ja suosituin laajennus. Sitä käytettiin alun perin voittoa tavoittelevien yritysten suunnitteluun, mutta nyt siitä on tullut verkkotunnuslaajennusten selkäranka. Kun valitset Googlen parhaiten sijoittuvan verkkotunnuksen laajennuksen, sinun tulee harkita .com-osoitetta.
.netto
Samoin kuin.com, tämä verkkotunnuksen laajennus on myös avoin kaikille. Se oli alun perin tarkoitettu Internet-palveluntarjoajille, mutta nyt siitä on tullut loistava vaihtoehto .comille. Tämä verkkotunnuksen laajennus on hyvä vaihtoehto teknologia- tai sovelluspohjaisille yrityksille, koska se viittaa teknologiaan ja verkkoon. Jos yrityksesi toimii näillä aloilla, .net on täysin järkevä ja voi auttaa laillistamaan ja viestimään palveluistasi.
.org
Tämä laajennus on avoin kaikille yksityishenkilöille tai yhteisöille, jotka edustavat voittoa tavoittelematonta organisaatiota. Se on yleinen ja suosituin hallitusten organisaatioiden, voittoa tavoittelemattomien järjestöjen, poliitikkojen, poliittisten puolueiden ja verkkoyhteisöjen verkkotunnuksen laajennus.
.co
.co-laajennus on jännittävä vaihtoehto, jos kysyt, mitkä ovat kuusi yleisintä verkkotunnuksen laajennusta. Se valittiin alun perin Kolumbian maakoodiksi, mutta siitä on tullut yleinen vaihtoehto maailmanlaajuisille verkkotunnuksille. Verkkosivuston luominen .co-tunnuksella on järkevää, jos olet yritys, etenkin jos olet nuori startup, joka markkinoi itseään alkuperäisenä tai eksklusiivisena.
.tiedot
Tätä verkkotunnusta käytetään parhaiten, jos verkkosivustosi on vain tiedoksi tai tietokantana. Jos et myy mitään, tämä verkkotunnus voisi toimia hyvin.
.edu
Tämä verkkotunnuksen laajennus ei yleensä ole saatavilla julkiseen rekisteröintiin, ja sen sijaan korkeakoulut ja oppilaitokset käyttävät sitä.
Varmista, että harkitsemasi verkkotunnuksen laajennuksen mukana ei ole sisällytetty Googlen seuraamuksia. Jos ostat sivuston nykyiseltä omistajalta, pyydä nähdäksesi Google Analyticsin yhteenveto viimeisen kuuden kuukauden ajalta. Voimakas liikenteen väheneminen on hyvä syy arvioida.