Viime vuonna toimintaansa jatkaneet organisaatiot päättivät olla ketteriä, nopeita sopeutuvia, siirtyneet uusiin liiketoimintamalleihin ja muuttaneet prosessejaan digitaalisesti, mikä tehtävä jatkuu vuoteen 2022 uusilla liiketoimintastrategioilla.
Ensimmäinen trendi, joka meillä on vuonna 2022, on videon käyttö. Video on ollut suosituin sisältö viime vuosina, ja 91 % myyntiprosesseista käyttää videota auttamaan käyttäjiä ymmärtämään paremmin tarjoamiasi tuotteita ja palveluita. Lisäksi potentiaalisilla asiakkailla on nykyään ensimmäinen lähestymistapa sosiaalisten verkostojen kautta ja he hakevat yrityksiltä nopeaa vastausta saadakseen lisätietoja tuotteesta tai palvelusta.
Tämän työkalun ideana on saavuttaa asiakaskohtaista räätälöintiä, selittää ja esitellä tuote tai palvelu, kuvailla yritystäsi ja kuinka he voivat ratkaista tarpeen kunkin henkilön tai yrityksen tilanteen mukaan. Tämän tyyppisen sisällön perustehtävä on huomioida toimintakehotus videon lopussa, jos mielestäsi kannattaa jutella ja ottaa selvää yrityksesi todellisesta tilanteesta, kirjoita minulle sähköpostia, niin sovitaan.
Toinen liiketoimintatrendi on asiakkaiden personointi, jota varten myyntitiimin on tunnettava erittäin hyvin osto- ja myyntiprosessit, käyttäjien käyttäytyminen ja tarpeet, mikä auttaa edistämään organisaatiosi ja asiakkaiden välistä suhdetta.
Liitä nimesi kaikkeen viestintään. Esimerkiksi kun videota käytetään viestintävälineenä, ajatus on, että se on tehty vain tälle mahdolliselle asiakkaalle, hänen nimensä toistuva sanominen saa käyttäjälle sen, että se on tärkeä ja saavutat korkeamman vastausprosentin.
Lisäksi on tärkeää, että asiakkaidemme toiveet ja tunteet tunnetaan. Halu on halu, miksi henkilö haluaa ostaa tuotteen tai palvelun. Ja tunteiden suhteen on välttämätöntä tuntea asiakas, jotta hän saa iloa ja kiitollisuutta, kun ihmiset kokevat, että palvelu tai tuote on helpottanut heidän elämäänsä ja olemme ylittäneet heidän odotuksensa, asiakas palaa aina takaisin.
Onko sinulla digitaalinen kanava nähdä ja kuunnella asiakaspalautetta, asiantuntijat sanovat, että useimmat ihmiset jättävät brändin, kun he tuntevat, ettei heitä oteta huomioon. Työkalu, jonka avulla voit oppia asiakaskokemuksesta, ovat kyselyt, suunnitella kaikenlaisia kyselyitä asiakkaiden kanssa, luoda dialogia ja analysoida kaikki muutokset ja ehdotukset palvelun tai tuotteen parantamiseksi.
Tätä varten voit kuunnella käyttäjiä ja vastata niihin pakkomielteisesti, laskelmoidusti ja suunnitelmallisesti, mikä on toinen tärkeä askel ainutlaatuisen asiakaskokemuksen luomisessa. Ilman kuuntelua ei ole palvelua eikä myyntiä.
Lisäksi on tärkeää, että osa yhteistyökumppaneille annettavaa koulutusta on aktiivisen kuuntelun luominen, tämä synnyttää yhteyden asiakkaaseen ja on tärkeää, että tiimi ymmärtää, että kuuntelemalla toisen tarinaa on helppo havaita. Tarpeet ja sopiva ratkaisu voidaan tarjota.